Udskriv | Anbefal | Sitemap

Søg på Visdomsnettet


Nyhedsbrev info

Indtast data og modtag vores nyhedsbreve
Navn

E-mail

Kontakt os

PÅ TÆRSKLEN - 04
Fonden
Donationer
Litteratur
Ordbog
Links
LemuelBooks
Esoterisk Visdom
GRUNDVIDEN
HOVEDOMRÅDER
LIVSKVALITET
SAMFUND
Skabende Meditation
ARTIKLER
OVERBLIK
MEDITATIONERNE
Esoterisk Litteratur
GRATIS E-BØGER
BOGUDGIVELSER
Fredsinspiration
ARTIKLER OM FRED
KONFLIKTFORSKNING
MENNESKE & MILJØ
Egyptens mysterier
ESOTERISK EGYPTOLOGI

Ikon-Dødens-eventyr-04--Esoterisk-visdom-og-åndsvidenskab

PÅ TÆRSKLEN - 04 (12 af 9)


Utallige mennesker har berettet om ud-af-kroppen oplevelser og nær-død-oplevelser. Det er personlige erfaringer fra en anden dimension - det er øjenvidneberetninger.

PÅ TÆRSKLEN - 04 (12 af 9)

Dødsvidenskab

 

Videnskab-Døden-Dødsvidenskab.jpg

De utallige nær-død-oplevelser stemmer overens med den esoteriske læres budskaber, og der er for mig ingen tvivl om, at disse undersøgelser efterhånden får større praktisk konsekvens. I fremtiden vil vi betragte døden på en helt anden måde – så meget at vi ligefrem får en egentlig dødsvidenskab.

Døden vil blive betragtet som en lykkelig befrielse fra den begrænsende fysiske krop – ikke som en afslutning. Den døende har afsluttet sit arbejde i den fysiske verden, og kan nu forlade den beriget med erfaringer. Dødstidspunktet vil blive valgt af den døende og de pårørende i fællesskab. Man vil vide, at døden nærmer sig, og derfor aftaler man, hvornår det passer bedst og sørger for at alt er i orden. Der er ingen tårer og ingen sorg, for disse reaktioner er jo bare udtryk for selvmedlidenhed. Man kan sige, at døden bliver en konstruktiv ting. Den døende og de pårørende vil vide præcis, hvordan man bedst fremmer processen. I fremtidens dødsvidenskab vil vi foretage forskellige foranstaltninger – for eksempel disse:
 

Dødshjælp

  1. Stilhed i dødsværelset - Bevidstløshed er ofte tilsyneladende
  2. Orange lys i dødsværelset (senere) - Hjælper fokuseringen.
  3. Sandeltræsrøgelse - Frigørende (1. stråle)
  4. Dæmpet musik i dødsværelset (senere) - Visse orgeltoner. - Intonering af menneskets egen tone.
  5. Salvelse med olie - Den sidste olies okkulte betydning.
  6. Pres på nervecentre og arterier - Halspulsåre, store hovednerver, medulla oblongata.
  7. Hovedet mod øst - Korslagte hænder og fødder.

 

1. Stilhed i dødsværelset

 

Selvom det døende menneske ligger i dødsværelset, og nærmer sig de omtalte pauser og komaperioder, vil det ofte være bevidst og opmærksom, selvom det virker bevidstløs. Hvis det eksempelvis trækker sig ud af hovedet, bliver armene ubevægelige, men det er stadig bevidst i hovedet. Selvom øjnene ikke længere kan se, kan der stadig væren en aktiv hjernebevidsthed tilbage. Vær opmærksomme på at høresansen slipper sidst.

Det er vigtigt, at de pårørende er rolige, afbalancerede, harmoniske og forstående, for roen og forståelsen letter sjælens arbejde. Samtidig vil den døende gerne have, at de pårørende er der. Det drejer sig om at samarbejde på en fornuftig måde.

Hvis man ønsker at anvende bønnens kraft i dødsprocessen, bør man bede om, at den døende må forlade kroppen hurtigt, smertefrit og i overensstemmelse med sjælens vilje. Bønnens kraft kan fastholde den døende til den fysiske verden:
 

Bønnens kraft

Invokation-kraft“Jeg sad hos min tante under hendes sidste sygdom, som trak længe ud … og hele tiden bad alle i familien for, at hun skulle blive rask. Hun holdt op med at trække vejret flere gange, men de bragte hende tilbage. Til sidst så hun en dag på mig og sagde: ›Joan, jeg har været derovre – derovre bagved og der er smukt derovre. Jeg vil gerne blive der, men det kan jeg ikke, så længe I beder for, at jeg skal blive hos jer. Jeres bønner holder mig fast her. Vil I ikke nok lade være med at bede mere.‹ Vi holdt alle op, og kort efter døde hun.”

Raymond A. Moody, “Livet efter livet”, s. 76

 


Det betyder ikke, at vi ikke skal bede for døende og døde. Annie Besant siger det sådan:

“De fleste religioner har klogt anbefalet bønner for den døende; men mere for at berolige de levende end for at støtte den rette overgang til den næste verden. Det er sandt, at disse bønner for døende såvel som for døde er et kærlighedsbudskab til den bortdragende, hvilket aldrig må glemmes eller forsømmes. … Der er ingen grund til, at du ikke skulle elske eller bede lige så meget for din ven på den anden side af døden, som du har gjort det, da han stadig var sammen med dig, for selvom han er usynlig, er han ikke uden for rækkevidde.”

Annie Besant: “Extracts from an Adyar Pamphlet”

Der er derfor intet forkert i at bede, men det er vigtigt at bede om det rigtige.

 

2. Orange lys i dødsværelset

 

En anden hjælpeforanstaltning er orange lys i dødsværelset. Men også dette hjælpemiddel bør anvendes med omtanke, for vi skal naturligvis være sikre på, at den døende dør med sjælens accept, så vi ikke fremmer en proces, som sjælen modarbejder. I fremtiden vil disse dødsprocesser være nøje planlagt og med hjælp fra clairvoyante, og til den tid vil vi have mulighed for at tænde orange lys i værelset.

Hvorfor orange lys? Det er en esoterisk oplysning, vi har fra Tibetaneren. Han fortæller, at det er den farve, der hjælper den døende med at fokusere på lyset i hovedet. Den orange farve er en dominerende farve på mentalplanet, og farven har noget at gøre med mental aktivitet og dermed fokusering i hovedet.

 

3. Sandeltræsrøgelse

 

Afbrænding af sandeltræ vil også indgå i fremtidens dødsritualer. Vi får at vide, at sandeltræ er nedbrydningens røgelse (1. stråle). Man skal altså ikke kun afbrænde røgelse for at få en behagelig duft. Sandeltræ giver simpelthen en duft, der påvirke sansefrekvenser og æterlegemet, og virker fremmende for dødsprocessen.

 

4. Dæmpet musik i dødsværelset

 

Vi hører også, at visse former for musik vil kunne hjælpe. Tibetaneren oplyser, at der er nogle dybe toner på orgelet, som måske kan bruges allerede nu. Vi skal naturligvis ikke uden videre begynde at eksperimentere med disse ting, for når vi endnu ikke har nogen konkret viden, har vi ingen sikkerhed for, at vi gør de rigtige ting. Denne sikkerhed vil vi få i fremtiden.

Senere vil man opdage, at hvert menneske har sin egen tone, som er en samlet sum af fysiske frekvenser, og hvis man kan frembringe denne tone, vil den også hjælpe med til tilbagetrækningen, med samlingen af energien og med bruddet på livstråden.

 

5. Salvelse med olie

 

Og så er der salvelse med olie. Vi kender det fra det romerskkatolske ritual, som eksisterer den dag i dag. Det er i virkeligheden et ritual, der hviler på en dyb esoterisk viden. Det gælder i øvrigt mange rituelle handlinger i den katolske kirke, og hvis man i dag kan få fat i en liberalkatolsk præst – som jo har kombinationen af det katolske ritualer og et esoterisk grundsyn – vil man ofte kunne få effektiv hvid magisk hjælp i dødsprocessen.

 

6. Pres på nervecentre og arterier

 

En hjælpeforanstaltning er desuden pres på bestemte nervecentre og blodårer – særlig på halsen og i nakken. Her vil der være bestemte centre, hvor fysioterapeuter, læger og andre fagfolk ved hjælp af tryk vil kunne hjælpe døende til en hurtigere og mere smertefri død. Selvom vi lærer døden at kende og mister angsten for det ukendte, kan døden stadig være forbundet med forskellige smertefulde sygdomme, for viden om døden ophæver naturligvis ikke vores karma.

 

7. Hovedet mod øst

 

Endelig anbefales det, at arme og ben krydses, og at kroppen placeres sådan, at hovedet vender mod øst. Hvorfor? Vi ved det endnu ikke. Måske har det noget at gøre med, at Jordens magnetfelt bevæger sig i en nord-syd retning, og at man ved at lægge kroppen på tværs, afbryder forbindelsen med disse energistrømme. Når arme og ben skal krydses, skyldes det muligvis, at man ønsker at blokere de energier, der strømmer rundt i kroppen. Et godt eksempel finder vi i den symbolske fremstilling af dødens og opstandelsens gud, Osiris, i det gamle Egypten, som netop vises med krydsede arme foran det mumificerede legeme.

Dødsmantraet

Endelig kan vi udføre en række ritualer, som gavner dødsprocessen. Vi hører eksempelvis, at vi vil fremsige mantraer. Et mantra er et ord, lyde eller sætninger, som kan fremsiges eller synges af terapeuten eller de pårørende – eksempelvis en sagte intonering af det hellige ord OM. Senere vil det være den døende selv, der intonerer dette mantra. Det er altså en slags dødsmantra, og når den døende person selv udtaler det, kommunikeres der med sjælen, hvorved processen fremskyndes.
Artikel-DØDEN-OG-DEN-INDRE-REJSE-eBog-Døden-i-esoterisk-lys
Download-fil: DØDEN - OG DEN INDRE REJSE - Erik Ansvang


Artikel-DØDEN-OG-DEN-INDRE-REJSE-eBog-Døden-i-esoterisk-lys
Læsefil med vendbare sider: DØDEN - OG DEN INDRE REJSE