Udskriv | Anbefal | Sitemap

Søg på Visdomsnettet


Nyhedsbrev info

Indtast data og modtag vores nyhedsbreve
Navn

E-mail

Kontakt os

NETERU & NETER - gudernes storfamilie
Fonden
Donationer
Litteratur
Ordbog
Links
LemuelBooks
Esoterisk Visdom
GRUNDVIDEN
HOVEDOMRÅDER
LIVSKVALITET
SAMFUND
Skabende Meditation
ARTIKLER
OVERBLIK
MEDITATIONERNE
Esoterisk Litteratur
GRATIS E-BØGER
BOGUDGIVELSER
Fredsinspiration
ARTIKLER OM FRED
KONFLIKTFORSKNING
MENNESKE & MILJØ
Egyptens mysterier
ESOTERISK EGYPTOLOGI

Ikon-Neteru-&-Neter-Erik-Ansvang

NETERU & NETER - gudernes storfamilie (8 af 8)


Egyptens religiøse skrifter afspejler en konsekvent panteisme og med referencer til de åndelige væsener, som er skabere af livet - Neteru.

NETERU & NETER - gudernes storfamilie (8 af 8)

Skolerne eksisterede

− men hvordan underviste man?

 

Hvis man ser bort fra de mere populære teorier om, at templer, grave og pyramider var landingspladser for rumskibe, kunne en troværdig forklaring være, at den esoteriske hensigt bag disse konstruktioner ganske enkelt var almindelig kendt. Antikkens historikere taler nogle gange om sådan en tradition − oven i købet med stor ærefrygt − hvor de erklærer, at skolernes visdom alene var kendt af de mennesker, der havde evner til at forstå lærdommen. På grundlag af den type referencer er der udviklet mange populære fortolkninger. Selvom historikerne fortæller, at skolerne faktisk eksisterede, så siger de intet om, hvordan man praktiserede selve undervisningen.

Alt tyder dog på, at de mennesker, der var i stand til at fuldføre uddannelsen i tempelmysterierne, udgjorde "essensen" eller "nektaren" i datidens samfund. Der krævedes stor kapacitet for at kunne afsløre de åndelige forudsætninger i overensstemmelse med det fastlagte uddannelsesprogram. Og dette program var skabt allerede ved den egyptiske civilisations første begyndelse − "ved tidernes begyndelse".

 

Neteru-&-Neter-14-Erik-Ansvang

 

Naturlig transformationsproces

Det er almindelig logik, at de personer, der blev optaget i mysterieskolerne, måtte være kendetegnet ved en stor intelligens og en høj bevidsthedsudvikling, som ikke fandtes hos den menige egypter uden for templerne. Alligevel var uddannelsen ikke adskilt fra verden uden for templerne, men i harmoni med og synkroniseret med den. Kombinationen af skolernes viden og uddannelsessystem på den ene side, og deltagernes forudsætninger på den anden, muliggjorde den naturlige transformationsproces, der beskrives i tekster og relieffer. Men muligheden for at begribe denne mysterietradition krævede både dengang og i nutiden, at man var/er i stand til at aktivere de egenskaber, som var unikke for det egyptiske tankesind.

Artikel-Neteru-&-Neter-Erik-Ansvang
Download-fil: NETERU & NETER - Erik Ansvang


Artikel-Neteru-&-Neter-Erik-Ansvang
Læsefil med vendbare sider: NETERU & NETER